5,670,835 unikalne wizyty
Pogoda w Kędzierzynie-Koźlu
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
*U*W*A*G*A*
PSP9 - Wiarygodna Szkoła
Zajęcia SKS

Kurier kosmiczny
Amnesty International
Aktualnie online
» Gości online: 5

» Użytkowników online: 0

» Łącznie użytkowników: 83
» Najnowszy użytkownik: joannam
E-Dziennik
BIP
Przyjaciele Dziewiątki SPONSORZY Szkoły
Zakrętki - nowe zasady
Podręczniki 2017-2018

Kalendarz
Listopad 2017

Nie Pon Wto Śr Czw Pia Sob
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
PSP9 na Facebook'u
YouTube PSP9
PARKRUN
Nadzór pedagogiczny
Opłata za obiady
FSNiT
Realizowane programy
Uczestniczymy w Programie Przeciwdziałania Wadom Postawy u Dzieci i Młodzieży

Rok 2013/2014
Certyfikat
Kącik CZYTACZA
Szkółki Piłkarskie NIVEA
Ważne strony
MusicBox3
Play
Koncepcja rozwoju szkoły 2012-2017

Analiza SWOT

Mocne strony szkoły

Słabe strony szkoły

  • wykształcona, kreatywna kadra nauczycielska
  • wysoka jakość nauczania
  • bardzo dobry stan techniczny budynku
  • piękne boiska
  • duża ilość pomocy dydaktycznych
  • programy nauczania dostosowane do wymogów współczesnej dydaktyki
  • nauka  dwóch języków obcych ( angielskiego, francuskiego, niemieckiego) od klasy pierwszej
  • rozwijanie zainteresowań uczniów na kółkach
  • pomoc uczniom mającym trudności z nauką na zajęciach wyrównawczych i korekcyjno – kompensacyjnych
  • zajęcia dla dzieci zdolnych
  • zajęcia rekreacyjno-sportowe
  • Nowoczesne metody pracy z uczniem
  • korygowanie wad postawy w ramach programu „Przeciwdziałanie wadom postawy”
  • nauka pływania od klasy pierwszej
  • realizacja wielu projektów edukacyjnych
  • wyjazdy na zielone szkoły, obozy sportowe, wycieczki
  • edukacja teatralna
  • Możliwość  wzięcia udziału w bardzo wielu organizowanych szkolnych konkursach
  • klasy sportowe
  • dobrze działająca Rada Rodziców
  • bardzo dobra praca świetlicy i biblioteki  szkolnej
  • coraz większa grupa rodzin niewydolnych wychowawczo
  • coraz większa grupa dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych
  • bardzo duża liczba chętnych do świetlicy
  • coraz większa grupa rodzin żyjących poniżej  minimum socjalnego
  • coraz większa grupa uczniów , mających trudności w dostosowaniu się do norm i zasad obowiązujących w szkole
  • niskie umiejętności logicznego myślenia

Kierunki rozwoju szkoły mające na celu ciągłe podnoszenie jakości pracy szkoły na lata 2012-2017

  1. podniesienie jakości nauczania i uczenia się
  2. rozwijanie umiejętności logicznego i samodzielnego myślenia, wnioskowania
  3. nauczanie porozumiewania się w dwóch z trzech zachodnich języków (angielskim, francuskim, niemieckim)
  4. rozwijanie zainteresowań uczniów
  5. rozwijanie i doskonalenie sprawności ruchowej uczniów i nawyków zdrowego stylu życia
  6. kształtowanie postaw społecznych opartych na wartościach
  7. kształtowanie u nauczycieli umiejętności wychowawczych
  8. ciągła poprawa warunków pracy uczniów i nauczycieli
  9. wspieranie nauczycieli w ich rozwoju zawodowym
  10. rozwijanie różnych sposobów współpracy z rodzicami

Uszczegółowienie zadań kierunkowych:

1.     Podniesienie jakości nauczania i uczenia się poprzez:

  • Wybieranie programów nauczania dostosowanych do współczesnej dydaktyki i warunków szkoły
  • Analizowanie nowej podstawy programowej  kształcenia ogólnego ze szczególnym akcentem na sposoby osiągania celów
  • Stosowanie metod i technik aktywizujących uczniów
  • Kształtowanie umiejętności korzystania z  biblioteki, obsługi komputera, pisania notatek  spostrzeżeń , wyszukiwania informacji w różnych źródłach
  • Dalsze prowadzenie innowacji
  • Prawidłowe korzystanie z WSO i Przedmiotowego Systemu Oceniania
  • Analiza jakościowa i ilościowa  wyników sprawdzianu po klasie szóstej w celu  dokonania  zmian sposobu nauczania umiejętności czytania, pisania, rozumowania, korzystania z informacji, wykorzystania  wiedzy w praktyce.
  • Doskonalenie  systemu zindywidualizowanej pomocy wszystkim potrzebującym  uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych
  • Stwarzanie możliwości osiągnięcia sukcesu  każdemu uczniowi

2.     Rozwijanie umiejętności logicznego i samodzielnego  myślenia, wnioskowania  poprzez:

  • Stosowanie odpowiednich metod i technik pracy
  • Stosowanie ćwiczeń rozwijających myślenie krytyczne, twórcze, refleksyjne i logiczne
  • Ćwiczenie wyobraźni
  • Stosowanie ćwiczeń zmierzających do poszukiwania, badania, uogólniania i rozwijania pomysłów
  • Stwarzanie na lekcjach sytuacji  do sprawdzania pomysłów i rozwiązywania ich oraz podejmowania decyzji na  podstawie dostarczonych faktów i doświadczeń
  • Kształtowanie umiejętności  myślenia matematycznego i wykorzystywania jego elementów  w rozwiązywaniu  codziennych problemów

3.     Nauczanie  porozumiewania się w dwóch z trzech języków (angielskim, francuskim, niemieckim)  poprzez:

  • Rozpoczynanie nauki  dwóch  języków  obcych  w klasie pierwszej
  • Wprowadzanie  nauki trzeciego  języka obcego jako nadobowiązkowego od klasy czwartej
  • Tworzenie i prowadzenie klas o poszerzonym programie nauki języka obcego od klasy czwartej
  • Udział w konkursach językowych na szczeblu szkolnym, miejskim i wojewódzkim
  • Wystawianie sztuk teatralnych w języku obcym
  • Udział w  wojewódzkich przeglądach teatrów obcojęzycznych
  • Stosowanie kart pracy opracowanych przez nauczycieli języka francuskiego i niemieckiego
  • Organizowanie spotkań i wyjazdów międzynarodowych z udziałem nauczycieli i uczniów

4.     Rozwijanie zainteresowań uczniów poprzez:

  • Wskazywanie uczniom ich mocnych i słabych stron z ukierunkowaniem na  rozwijanie uzdolnień
  • Prowadzenie kół zainteresowań zgodnych z potrzebami dzieci
  • Proponowanie uczniom atrakcyjnych możliwości spędzania wolnego czasu
  • Proponowanie uczniom sposobów rozwijania zainteresowań w ośrodkach pozaszkolnych
  • Współpraca z  Miejskim Ośrodkiem Kultury, Biblioteką Miejską, Teatrem Lalki  i  Aktora w Opolu, Teatrem Jana Kochanowskiego w Opolu,  Muzeum Wsi Opolskiej w Bierkowicach, Uniwersytetem Opolskim, Parkami Krajobrazowymi Opolszczyzny
  • Prowadzenie  edukacji teatralnej
  • Możliwość wzięcia udziału w wielu konkursach szkolnych, miejskich , wojewódzkich.
  • Tworzenie klas twórczego myślenia i działania
  • Udział w projektach edukacyjnych  współfinansowanych przez  Agencje Narodowa Comenius i Fundacje Współpracy Polsko-Niemieckiej

5.     Rozwijanie i doskonalenie sprawności ruchowej uczniów i nawyków zdrowego stylu życia:

  • Dalsze prowadzenie klas sportowych  pływackich i piłki nożnej
  • Prowadzenie zajęć gimnastyki korekcyjnej dla uczniów z wadami postawy. Udział w opolskim programie przeciwdziałania wadom postawy u dzieci.
  • Prowadzenie dla zainteresowanych uczniów zajęć rekreacyjno-ruchowych
  • Organizowanie rodzinnych turniejów  sportowych
  • Kształtowanie nawyków zdrowego odżywiania się  poprzez pokazy zdrowej kuchni, pogadanki z dietetyczkami, sporządzanie przykładowych jadłospisów, zorganizowanie sklepiku szkolnego ze zdrową  żywnością, udział w programie „Owoce w szkole” oraz „Pięć porcji owoców i warzyw dziennie”
  • Propagowanie turystyki pieszej i rowerowej
  • Organizacja obozów i wycieczek szkolnych
  • Prowadzenie zajęć rekreacyjno-sportowych w klasach  I-III

6.     Kształtowanie postaw społecznych opartych na wartościach  poprzez:

  • Realizacja  programu uczącego tolerancji
  • Realizacja  kształtowania postaw społecznych w Szkolnym Programie Wychowawczym
  • Promowanie wartości, które są bardzo ważne dla uczniów, nauczycieli i rodziców –np. wzajemnego szacunku, odpowiedzialności, współpracy
  • Rozwijanie samorządności
  • Zwracanie szczególnej uwagi na to, aby uczeń potrafił współpracować z innymi ludźmi  bez uprzedzeń rasowych, kulturowych , religijnych
  • Uczenie dzieci rozpoznawania, analizowania i we właściwy sposób reagowania na zachowania  dyskryminacyjne i nielojalne
  • Poznanie przez uczniów indywidualnych różnic i praw wszystkich ludzi
  • Okazywanie tolerancyjności wobec innych poglądów
  • Rozwijanie umiejętności negocjacji i osiągania konsensusu
  • Zachęcanie dzieci do współpracy
  • Angażowanie się w akcje społeczne na rzecz innych
  • Współpraca z organizacjami  działającymi na rzecz innych ludzi :np. z Amnesty International, Polską Akcją  Humanitarną , stowarzyszeniami z terenu miasta.

7.     Kształtowanie u nauczycieli umiejętności wychowawczych poprzez :

  • Organizowanie szkoleń na temat umiejętności wychowawczych
  • Założenie „grupy wsparcia” , na spotkaniach której będą omawiane problemy wychowawcze
  • Prowadzenie rozeznania potrzeb wychowawczych i rozwiązywanie ich we współpracy nauczycieli z instytucjami świadczącymi pomoc pedagogiczno-psychologiczną
  • Zdobycie funduszy na prowadzenie zajęć w „Szkole dla rodziców”
  • Pozyskanie do współpracy rodziców
  • Uzgadnianie z rodzicami zasad postępowania uczniów w szkole i przestrzeganie ich  przez obie strony
  • Stwarzanie warunków i sytuacji do tego, aby wszyscy w szkole traktowali się ze zrozumieniem i poszanowaniem godności
  • Rozwiązywanie  każdej „trudnej sytuacji” na bieżąco
  • Konsekwencja w postępowaniu

8.     Ciągła poprawa warunków pracy uczniów i nauczycieli poprzez:

  • Wymianę wykładziny podłogowej na hollach i w niektórych klasach
  • Zakup komputerów jako odnowienie  sali informatycznej
  • Wymianę  stolarki drzwiowej
  • Zakup laptopów dla każdego nauczyciela
  • Przystąpienie do programu  „Cyfrowa szkoła” w komponencie e-nauczyciel
  • Doposażanie na bieżąco w pomoce dydaktyczne do nowej podstawy programowej
  • Ciągłe aktualizowanie  księgozbioru
  • Zakup wyposażenia do pracowni językowej
  • Stworzenie jeszcze jednego etatu dla nauczyciela –wychowawcy w świetlicy szkolnej

9.     Wspieranie nauczycieli w ich rozwoju zawodowym poprzez:

  • Kierowanie na kursy kwalifikacyjne i doskonalące  zgodnie z zainteresowaniami nauczycieli i potrzebami szkoły
  • Tworzenie klimatu szkoły sprzyjającemu efektywnej pracy
  • Motywowanie  nauczycieli do pracy
  • Powołanie  „Dziewiątkowego banku dobrych praktyk – czyli systemu wzajemnego wspomagania nauczycieli”, który  jako pilotaż działa w tym roku szkolnym
  • Zachęcanie nauczycieli do dzielenia się swoimi doświadczeniami z innymi  w postaci publikacji artykułów w prasie specjalistycznej
  • Inspirowanie nauczycieli do podejmowania się realizacji innowacji pedagogicznych
  • Inspirowanie i wspomaganie nauczycieli w spełnianiu przez nich wymagań w zakresie awansu zawodowego
  • Wzbogacanie zbiorów biblioteki szkolnej o pozycje przydatne w pracy
  • Badanie potrzeb edukacyjnych nauczycieli
  • Dostosowywanie szkoleń w  ramach WDN do potrzeb nauczycieli
  • Pomoc w kompletowaniu dokumentacji na komisje egzaminacyjne lub kwalifikacyjne

10.Rozwijanie różnych sposobów współpracy z rodzicami poprzez:

  • Wspieranie działalności Rady Szkoły i Rady Rodziców
  • Pomoc  socjalna dla potrzebujących rodzin, pozyskiwanie sponsorów
  • Współpraca ze świetlicami  socjoterapeutycznymi
  • Angażowanie rodziców w rozwiązywanie problemów w szkole
  • Organizowanie wspólnych działań rodziców , nauczycieli i uczniów
  • Organizowanie warsztatów „Szkoła dla rodziców”
  • Powoływanie grup wsparcia dla rodziców mających kłopoty wychowawcze  z dziećmi
  • Wykorzystywanie rodziców- ekspertów
  • Zbieranie opinii o szkole i oczekiwań wobec niej przez ankiety anonimowe
  • Udzielanie rzetelnej i wyczerpującej informacji o postępach dziecka
  • Organizowanie zebrań w przyjaznej atmosferze, które będą bardzo dobrze przygotowane
  • Przekazywanie rodzicom informacji o szkole ( danych o wynikach nauczania, programach realizowanych w szkole, osiągnięciach uczniów, organizacji roku, planach szkoły ) w formie raportów, folderów, broszur, strony www.