7,893,316 unikalne wizyty
Pogoda w Kędzierzynie-Koźlu
Ochrona Danych Osobowych
50 LAT PSP9
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Doradztwo zawodowe
PSP9 - Wiarygodna Szkoła
Zajęcia SKS

Kurier kosmiczny
Amnesty International
Aktualnie online
» Gości online: 3

» Użytkowników online: 0

» Łącznie użytkowników: 83
» Najnowszy użytkownik: joannam
E-Dziennik
BIP
Egzamin Klas 8 - 2019
Przyjaciele Dziewiątki SPONSORZY Szkoły
SAMORZĄD SZKOLNY
Podręczniki 2017-2018

Kalendarz
Styczeń 2019

Nie Pon Wto Śr Czw Pia Sob
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
PSP9 na Facebook'u
YouTube PSP9
PARKRUN
Nadzór pedagogiczny
Opłata za obiady
FSNiT
Realizowane programy
Uczestniczymy w Programie Przeciwdziałania Wadom Postawy u Dzieci i Młodzieży

Rok 2013/2014
Certyfikat
Kącik CZYTACZA
Szkółki Piłkarskie NIVEA
Ważne strony
MusicBox3
Play
NOWE HORYZONTY EDUKACJI FILMOWEJ – OSTATNIA ODSŁONA

Obrazy newsów: nhef.jpg

Obrazy newsów: max_i_ja.jpgUdział naszej szkoły w projekcie „Filmoteka Szkolna” dobiegł końca. 10 czerwca widzieliśmy ostatni film. Tym razem była to produkcja niemiecka pt. „Max Minsky i ja”.

Jest to ciekawa opowieść o problemach młodych ludzi, a kłopoty które przedstawia, są jak najbardziej uniwersalne niezależnie od pochodzenia bohaterów. Główna bohaterka filmu -Nelly Sue Edelmeister – musi sprostać różnym przeciwnościom losu np. boryka się z emocjami towarzyszącymi rozwodowi jej rodziców. Niespodziewanie uzyskuje pomoc od zupełnie obcej osoby… Film, obok wielu poruszonych zagadnień, mówi jedną ważką prawdę o życiu: „Im więcej dajemy, tym więcej zyskujemy!” Tytułowy Max to zbuntowany nastolatek, który swoimi czynami woła o zainteresowanie matki. Pierwsza nauczy się go „słuchać” Nelly. Co z tego wyniknie? Zobaczcie sami.

Motywem przewodnim i jednocześnie wiążącym większość z dziewięciu filmów jest przyjaźń. Uczucie – jedno z najistotniejszych w życiu – to podnosi na duchu bohaterów, dodaje im sił w chwilach zwątpienia, a przyjaciele są podporą wtedy, gdy nie można liczyć na nikogo innego. Tym – może trochę wyidealizowany – ogląd spaja w jedno cały projekt.

Po jednym z filmów uczniowie klasy VIs wzięli udział w terapeutycznych zajęciach, których celem było zgłębienie istoty przyjaźni. Szukali oni odpowiedzi na wciąż na nowo stawiane pytania: Czym jest przyjaźń? Co wolno w przyjaźni? Kiedy ktoś staje się przyjacielem? Kim jest według mnie przyjaciel?

Efektem ich pracy było między innymi stwierdzenie, że w przyjaźni zupełnie nie chodzi o to, by do siebie fizycznie, zewnętrznie pasować. Jak uczniowie doszli do takiego wniosku? Zobacz tutaj.    

Oprac. W. Czapla