7,864,550 unikalne wizyty
Pogoda w Kędzierzynie-Koźlu
Ochrona Danych Osobowych
50 LAT PSP9
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Doradztwo zawodowe
PSP9 - Wiarygodna Szkoła
Zajęcia SKS

Kurier kosmiczny
Amnesty International
Aktualnie online
» Gości online: 4

» Użytkowników online: 1
admin

» Łącznie użytkowników: 83
» Najnowszy użytkownik: joannam
E-Dziennik
BIP
Egzamin Klas 8 - 2019
Przyjaciele Dziewiątki SPONSORZY Szkoły
SAMORZĄD SZKOLNY
Podręczniki 2017-2018

Kalendarz
Styczeń 2019

Nie Pon Wto Śr Czw Pia Sob
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
PSP9 na Facebook'u
YouTube PSP9
PARKRUN
Nadzór pedagogiczny
Opłata za obiady
FSNiT
Realizowane programy
Uczestniczymy w Programie Przeciwdziałania Wadom Postawy u Dzieci i Młodzieży

Rok 2013/2014
Certyfikat
Kącik CZYTACZA
Szkółki Piłkarskie NIVEA
Ważne strony
MusicBox3
Play
NOWE HORYZONTY EDUKACJI FILMOWEJ cz. VI

Obrazy newsów: nhef6_012x.jpgW każdej kinematograficznej produkcji jest coś, co można uznać za najlepszy jej element. Coś wyraźnie wyróżniającego się. Tak też jest i tym razem.

Motywem przewodnim filmu pt.: „August Rush” jest muzyka. Muzyka przejmująca, świetna i godna – jak sam film – polecenia (August Rush - Soundtrack 2007, a zwłaszcza uwagę przykuwa utwór Marka Mancina – „August's Rapsody” ).

Muzyka stała się również leitmotivem działań uczniów klasy VIs.

Zadaliśmy sobie pytanie – Czy można zobaczyć dźwięk? Oczywiście… np. w zapisie nutowym! To nam nie wystarczyło!! Czy można zobaczyć emocje, które muzyka jest w stanie wywołać? Dzięki synestezji – MOŻNA! Wzorem wielkich synestetyków - Nikołaja Rimskiego - Korsakowa, Vladimira Nabokova, Franciszka Liszta, czy Marty Ptaszyńskiej, Chrisa Urbanowicza i Johna Mayera – postanowiliśmy uruchomić „barwne słyszenie”. Do tego użyliśmy między innymi: kartki papieru, farb, 10 palców (każde dziecko własnych) i odtwarzacza mp3. Zabawa była świetna! A oto jej efekt: MALOWANIE i EFEKT KOŃCOWY.

W procesie tworzenia towarzyszyła nam muzyka kwartetu smyczkowego Apocalyptyca - słuchaliśmy jej głośno, nawet bardzo!  

Oprac. W. Czapla