8,514,609 unikalne wizyty
Pogoda w Kędzierzynie-Koźlu
Ochrona Danych Osobowych
50 LAT PSP9
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Doradztwo zawodowe
PSP9 - Wiarygodna Szkoła
Zajęcia SKS

Kurier kosmiczny
Amnesty International
Aktualnie online
» Gości online: 5

» Użytkowników online: 0

» Łącznie użytkowników: 83
» Najnowszy użytkownik: joannam
E-Dziennik
BIP
Egzamin Klas 8 - 2019
Przyjaciele Dziewiątki SPONSORZY Szkoły
SAMORZĄD SZKOLNY

Kalendarz
Czerwiec 2019

Nie Pon Wto Śr Czw Pia Sob
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
PSP9 na Facebook'u
YouTube PSP9
PARKRUN
Nadzór pedagogiczny
Opłata za obiady
FSNiT
Realizowane programy
Uczestniczymy w Programie Przeciwdziałania Wadom Postawy u Dzieci i Młodzieży

Rok 2013/2014
Certyfikat
Kącik CZYTACZA
Szkółki Piłkarskie NIVEA
Ważne strony
MusicBox3
Play
Przekład intersemiotyczny

Pytanie wstępne: czym jest przekład intersemiotyczny?
„Przekład intersemiotyczny lub tłumaczenie intersemiotyczne to artystyczna próba przełożenia istoty dzieła na język znaków należących do odmiennego systemu, np.: na język filmu czy teatru”.
W pedagogice natomiast przekład intersemiotyczny bywa wykorzystywany, jako jedna z metod kształcących sprawność językową uczniów podczas analizy utworów np. literackich. Czytanie różnorodnych kodów pozajęzykowych pobudza do wypowiedzi, pozwala dzięki temu kształtować mowę ucznia. Wszelkie warianty metody stwarzają okazje, w których dochodzi do uruchomienia działania wyzwalającego potrzebę spontanicznej ekspresji.

Szukając definicji frazy „przekład intersemiotyczny” należy odwołać się do greckiego słowa semeion – znak. Istota tłumaczenia intersemiotycznego polega na tym, że te same treści można przekazywać przy pomocy różnych sposobów komunikowania.

Zadanie: pooglądaj dokładnie obraz Pietera Brueghela Młodszego pt: „Lato”; nazwij wszystko, co widzisz i spróbuj opowiedzieć sytuację namalowaną przez artystę.

Podpowiedź bądź weryfikacja: przeczytaj opisy sporządzone przez naszych szóstoklasistów.

Daniel J., Filip Sz., Aleksander M., Grzegorz O., Janek J., Tomek W.

oprac.W.Czapla